Translate

2014-06-25

Lev livet

Tänk - Nu gäller det att njuta av sommaren 

 25 av de 100 sommardagarna har snart passerat. Då tänker jag att här gäller det att njuta i fulla drag av den ljusa årstiden. 

Här har hänt väldigt många saker på kort tid. Det har varit både mycket glädjefulla och väldigt tråkiga händelser som berör familjen starkt på alla sätt. 

Trots intensivt jobbande har jag hunnit med att träffa släkt och vänner flera helger i rad.  Vi har bland annat firat en 80-åring, en 1-åring och en 6-åring. 


Grattis till alla födelsedagsbarnen 
Tack för alla trevliga kalas som jag har fått vara med på. 

Här har även flitens synål fått "surra" en del och det har självklart sytts en del till kalasen. Sydde bland annat om en klänning till mig själv. Sydde färdigt shortsen och linnen till Ett-åringen. 

Jag la ut en del av de tygerna jag hade och så funderade jag på vad jag vill och ska sy... 
Då såg högen ut så här: 

Efter någon timma eller så såg det ut så här: 
 
Här ligger det 3 par långa leggings, En hästklänning, 2 korta leggings, 3 små flickklänningar, en sommarmössa, två snurrkjolar... ja möjligen något mera...

 Sen var det dax att sy ihop ett par brallor till en liten flicka som heter Alva... Pust stön så tråkigt det är att sy fel. Men kan bli en snygg detalj om jag inte sprättar....

Ettåringen har fått två par shorts och passande linne. Mönstren kommer från Ottobre. Här nyttjar jag bandkantaren. Jätteroligt, men sååå tråkigt när jag syr fel...sprätta sprätta sprätta... Blev väl trots allt ganska hyfsade.  

Linnena blev så här: Kan tänka mig att sy fler framöver. 


Vill passa på att tacka "Lilla Hjärtat" tillika min Sykatt. Vi fick några roliga år tillsammans. Sällan ska jag glömma våra första dagar då hon bet mig i handen - Fick skylla mig själv - Snopen blev jag - hon sprang och gömde sig. Hon tyckte nog jag blev för högljudd. Men sen fick vi många fina år tillsammans. Nu har hennes tvillingsyster intagit syrumet. 

Var rädda om varandra!
och Njut av sommarkvällen för det gör jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.