Translate

2014-01-11

Nya trikåtyger från Tygladan

Igår träffade jag min kusin ...
då jag besökte min gamla hemstad. Det var såååå roligt!!! Det får ju bara göras om framöver. 
Stort grattis till lillkusin
 eftersom hon snart fyller väldigt jämt 

 

Vi lunchade på Italia - vilka gamla minnen man har därifrån! ex den gången det skulle öppna på sjuttio-talet och morsan blev "stalkad" av en Italienare hela Edsgatan ned och runt in på Domus. Han var uppenbart förtjust i henne.  För er yngre förmågor var Domus en affär som hade i stort sett allt vardagligt för hemmet inklusive mat. Italia har alltså överlevt Domus :-)

Sen så fick det bli ett besök till Tygladan i Vänersborg. Dem har lite smått och gott till bra priser. Du som har vägarna förbi bör titta in. 

Denna gången kom jag ut med en kasse trikåtyger. Har som vanligt ingen klar plan vad det ska bli. Det får ge sig självt. 

Tänkte att jag tar med några basfärger jag behövde som röd och grön. Lila får väl ingå i den då.
Det bli lite andra blandade trikåtyger med mönster. 
Ha en bra dag för det ska jag ha.

5 kommentarer:

  1. Fina tyger kära mor! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blev en del fint. Tur Lillkusin påminde mig om "Pippi-tyget"

      Radera
  2. Tackar... De tvättas just nu.
    Det kan säkert kombineras med "gamla" tyger. Ex som en del gröna med mönster och en del blå. Skulle säkert bli snyggt med rött, blått vit/blått randigt... eller hur !?

    SvaraRadera
  3. Tackar allra ödmjukast för gratulationen!
    God mat, mycket prat och fina tyger blev det denna dag!
    hälsningar från Lill-kusinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) TACK själv Får väl göras om snart då.

      Radera

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.