Translate

2014-08-23

SWAP och Döskallar


Black and white

Nu tackar vi nog ändå för den här sommaren och får njuta av de sista solstrålarna. Trots att de varvas med regn.

Själv har jag gått mellan två jobb hela våren och nu äntligen får jag ägna mig åt ett jobb. Det bidrar till att min fritid blir bättre och då kan jag ägna mig åt att sy mer på fritiden. 
Trots  jobb har jag haft semester och jag har även sytt. En del har ni sett här. 
Fick beställning på en Hoodie i döskalletyget. Här kommer en bild - tagen innan jag satte i den svarta feta dragkedjan.

Tänkte att man kunde vändsy Luvtröjan - och så gjordes också. Men tyvärr fanns inga passande dragkedjor där "låset" kunde vändas. Det ska ju trots alt vara en ganska stor och fet dragkedja.

Nu ska sägas att jag har sytt legging i det här tyget tidigare. Det finns andra färggrannare döskalletyger som jag får visa nästa gång.   

 
 Fram och bak. 
Mönstren kommer från Ottobre och tyget från Tygladan i Vänersborg


I Höst/Vinter blir det "eget sytt" - Det blir en ny SWAP. För er som inte har hägnt med här tidigare betyder det Sew With A Plan... och inget annat. Då ska jag alltså lägga upp en plan på vilka kläder jag själv ämnar sy - Vilka modeller och tyg. 

Har en del tankar och funderingar. Har rensat ut mina garderober. Blev 6 kassar med gamla kläder som ska lämnas in så andra kan bruka dem. Passade även på att rensa skor och stövlar. Så nu behöver jag fylla på... i vart fall med kläder.
Du som är intresserad av SWAP kan läsa mer på Artisan´s Square.
 Tack för mig Nu ska jag "SWAPPA"  

Njut av livet - ingen annan gör det åt dig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.