Translate

2016-03-06

Rävbesök och ...

syskonmatchning 

Ja som ni vet var jag på ett Ettårskalas för ett tag sedan. Tänkte då att jag syr några plagg som kan syskonmatchas
Tänkte även att brallorna kan matchas med andra ljusare tröjor. Det orangea och det söta rävtyget hittade jag på Skroten i Kinna. Här kommer plaggen: 

Ovan: Klänning till en liten tjej


Ovan har vi små brallor till en liten tjej. De kan med fördel matchas med ljusa tröjor eller bodies.


Nedan kommer alla plagg till Lillkillen. 





























Ovan har vi en tröja med ficka. Tänkte först sätta en dekal av ett rävhuvud på ryggen. Men jag spar den. Kan kanske nyttja den till ett annat plagg framöver. 


 Tröjan ovan tyckte jag inte det behövde några fler ...  



Byxorna heter Relaxed Fit och kommer från Ottobre design. En sådan här bralla kan med fördel användas till en enfärgad tröja. 

Ni som följer mig vet att jag har sytt denna modell tidigare. Nu gick jag ner i minsta storleken och sydde inte i några knytband. Tänker att man ska vara något försiktig vad gäller sådan och "springande barn". 

 
Brallorna  ovan och nedan är samma byxa och fick lite mer detaljer eftersom det är ett enfärgat tyg. 
 Muddarna på alla brallor har jag förlängt - Det blir som en "växabyxa"

 Rävjakt i senvintern


    

2 kommentarer:

  1. Det var de finaste kläder jag sett! Tar du emot beställningar? Och är det i sånt fall möjligt att så något med rävtyget i storlek 116? Mvh Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul du tycker om dem. Jaaa visst är rävtyget "sött"/"gulligt". Det här är en syskonmatchning.
      Jag syr till "husbehov" och hinner knappt sy på min egen "SyPlan". Andra "beställningar" känns väldigt avlägset. Trots allt kul att du frågar :-)

      Radera

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.