Translate

2014-10-12

SWAP höst 2014 Stora Ärtanplagg


Sewing With A Plan 2014

Nu håller jag mest på att klippa ut flera plagg. Jag har gjort en plan på allt jag ska sy till mig själv i höst. Det innebär alltså Inget till de små...

Så här presenterade jag planen vecka 40.


Efter presentationen har jag 10 veckor på mig att sy och presentera resultatet Dvs vecka 50 är presentationen. Så här långt har jag kommit:

Varje färglagt plagg med en litet tygprov innebär att jag har klippt ut plagget eller till och med sytt upp det

Du som har ett gott öga kan se en förändring. Jag har redan bytt ut jeanskjolen från en vanlig enkel till en med mer detaljer.

Den svart/vita kjolen har jag redan använt tillsammans med den cerisa toppen och fick beröm. Lite Marimekkovarning på kjolen. 

Här kommer några av plaggen jag har klippt ut. Toto Skirt som du har sett tidigare 

Noelle Skirt  

Inspiration från Colette Pants, dvs Min Colette Skirt 


 Fickan på kjolen Colette Skirt 

Denimkjol från Ottobre 


Nästa helg ska jag åka på SyLan och då sitter vi där nästan 20 pers eller vad det nu blir och syr... Det ska bli spännande. Har aldrig varit på något liknande, men hoppas framför allt på utbyte med "syvänner"
Annars går det ju bra att sitta hemma och sy också. Men det där med att träffas IRL det ska aldrig underskattas. 

På tal om IRL - In Real Life... 
I veckan berättade en god vän att hon har fått lungcancer. Det är enormt ledsamt - Vilken kamp i livet. Mycket ledsamt att höra. All styrka och värme går till henne. Eftersom hon har flyttat från stan och många mil bort till ett annat land träffas vi inte så som vi gjorde förr. Det känns som om man verkligen vill träffas IRL. 

Jag vet - För Du gör det - Men Skriver det ändå
Kämpa på!!! 

Tänkte mycket på dig vännen när jag planterade mina ljung.


Njut av livet. 
Du vet aldrig när det förändras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.