Translate

2015-03-08

Två nya kompisar - Välkomna

Sytt har jag gjort... i massor sen i julas och fram. 

Här har vi  hälsat en ny familjemedlem välkommen - och en har firat jämn födelsedag. Kolla in på "Livet som Anna" så ser du det jag sydde till Isa. 

Det har varit strul med dator och foton. Den externa hårddisken kraschade för ett tag sedan. Får se om det går att rädda den - då fra alla foton på allt jag har sytt. 

Känns jobbigt att "tappa" bort alla foton på familjen sedan 2008. Har kvar några foton i kameran  - för väl jag inte hade lagt över dem- Något finns alltså kvar. Jag som gick och tänkte att jag ska köpa en ny hårddisk. Ja nu är det också gjort.

Men som jag läste ... allt kan hända då Merkurius står i retrograden. Kort kan det innebära kommunikationssvårigheter, problem och hinder. Läste det här.
Underligt - Vad ska man tro på.  Får i vart fall svar i morgon hur det gårmed hårddisken - Kan den räddas - Hoppas....


Idag har jag hälsat de nya kompisarna välkomna och servat dem. Husqvarna Viking Modell 3240 från 70-talet 


Fanns ingen glödlampa och tänkte att nog har jag haft en liggandes i skåpet i åratal. En sådan där man trycker och vrider i. Testade och... 
Jaaaa den funkar. Då kom den till nytta. 

och så är det kompisen Husqvarna Viking Easy sew 230 electronic tillverkad runt 2000-talet. 

I 3240an fanns det inga tillbehör med,alls förutom huven. Det fanns med en hel del till Easy Sew MEN ser också att det saknas 3 fötter men framför allt ett litet lock som skall sitta över spolen. Får fixa till det. 

Nu undrar ni kanske hur jag fick tag på dem... Jo köpte på Blocket genom "ombud" som kollade upp dem. Men det blir nog bra oavsett. Har en gammal Husqvarna med alla möjliga tillbehör som funkar perfekt till 3240an. Efter servandet- Kan bara säga en sak vilket ljud - wouw!!! 

Igår besökte jag min syster - vi besökte Tygladan i Vänersborg. Fick med mig några tyger. Men dem får jag visa nästa gång. 

 Nu är det vår där jag bor -  Välkommen Vår  

1 kommentar:

  1. Hej! Jag saknar manual till min symaskin så gjorde en bildsökning på min symaskin och kom till din sida. Min är väldigt lik din 3240 (på min är halva modelnumret bortrispat) Undrar därför om du har en manual och isf var du hittade den alt. Om du skulle vilja dela med dig av denna..? Mvh Josefin

    SvaraRadera

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.