Translate

2016-04-17

Mekkotehdas Klänningar på finska

Har fått tag på boken... 
Den finska syboken. 

Där i finns flera olika klänningsmönster som är riktigt fina. Jaaa nu pratar jag om boken med mönster till vuxna. Det vill säga Mekkotehdas aikuisille

Den har ett vackert omslag. Tydligen var det fler som tyckte det. 

Kort och gott "Dress Factory Vuxna" som översättningen säger. Ja för inte kan jag så pass mycket finska annat än att jag behöver hjälp. Man tager vad man haver - det vill säga Översättning på nätet. 

Nu håller jag på att rita ut mönster. Ska nog sy några av de där klänningarna. 
Kolla in bilderna:





Som du säkert kan se finns det även ett mönster på en kasse. Den ska jag nog också sy vid tillfälle. 



Den där rosa klänningen som också kan sys som en top. Heter för övrigt Vilma, kan jag tänka mig att sy. 

Kolla in översikten. 

Får nog säga att jag även är lite sugen att sy Aino

En enkel modell


Det finns faktiskt en bok för mindre människor också. Den heter kort och gott Mekkotehdas. 


Det är två tjejer, Kirsi Etula och Sunna VValkenpää-Ikola som har skrivit böckerna. De har för övrigt en blogg. Kolla in Mekkotehdas blogg här . Jag kan varmt rekommendera böckerna. 

Vad gäller barnkläder har jag närmast lagat ett par omtyckta brallor. Hade ett grått våffligt tyg som fick duga.


 Det fanns ett litet litet hål... som lagades
Tyvärr har jag gjort sönder den där stora sprättaren... Det beror på att jag pillade med annat. Blir till att köpa en ny.

 Ja... nu kom jag på... förutom laga brallor har jag satt tryckknappar i en liten tröja. 

Stora tankar kommer ur hjärtats djup. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.