Translate

2014-09-13

Valtider


Det står jag alltid för.. Val dvs val då jag ska sy...

Jag vet på ett ungefär vad jag vill ha, men har ingen susning om vilket tyg eller modell. Oftast vet jag inte ens hur det exakta slutresultatet blir..

Ibland är det väldigt frustrerande eftersom jag - i mitt huvud - ibland har skapat mig en modell, färg och mönster på tyget. och Så finns det inte att tillgå. 
Jaa då får man i så fall göra det själv. Men jag har då rakt ingen lust att göra tyg. Modell på mönstret är avsevärt lättare att göra.

Nu står jag inför att göra min så kallade SWAP. Jag hamnar som mest på mitt eget behov av kjolar och några toppar.
Ni som hänger med i syvärlden känner till Jenny Hellström. Hon har skrivit två böcker. Hennes första bok "Sy! Från hood till skjortklänning" har jag här hemma. Den gav mig en del inspiration. 


Har redan sytt hennes Rose och Simone Top.  Här är Simone top





Sen har hon ett mönster på ett par byxor - Colette Pants. Häftiga byxor - men inget för mig. 


MEN de ger mig inspiration att sy en kjol - precis med detaljerna runt fickorna och linningen. Snyggt! 


Om jag förstod det rätt fanns det en person i min närhet som mer än gärna ville ha själva byxan. Hon kanske ska ta och testa JHs bok och mönster... Hon kan få syhjälp av mig - ler... 

Det får nog bli en Toto Skirt också i ...tror jag Linnetyg.


 

 Men sen är ju även Noelle Skirt snygg också. Alltså det är ju det där med val hela tiden. Eller så syr båda.... och någon till. 

  
Men sen var det ju det med att använda sina tyger  - inte bara köpa nytt. Hmm ...funderar ... ska jag sy Colette skirt i det blåa linnetyget?? Hjälp...  

Gå nu in och läs på Jenny Hellström sida. 
Redig tjej det där !!! 
Jag kan varmt rekommendera att köpa eller låna boken på biblioteket. 

Njut av livets valmöjligheter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.