Translate

2013-08-17

Lilla Ärtan etiketter

 Ja det måsta man ha... 

Alltså man måste ha etiketter att sy fast på plaggen. Det har blivit några genom åren. Jag har valt att sy fast mitt "Lilla Ärtan" - märke på kläderna. De flesta syr fast ett litet märke någonstans i någon sidsöm. Detta eftersom det är lättare. Får se hur jag gör med det framöver. Det kanske är så att man ska köpa in sådana också. Men då får jag nog skapa en egen liten bild för ingen av dem jag har sett färdiga har passat madam.

Jag har beställt mina etiketter hos Label YourSelf som jag verkligen kan rekommendera. Dem har haft bra och snabb leverans och framför allt bra kvalité till ett bra pris. Fö hittar du dem under denna LÄNK eller på svenska Då går du till denna Svensk LÄNK 


Det är kul att variera i "sortimentet". Nu är det nog dags att införskaffa lite andra färgkombinationer. Funderar bla på blått och grönt. 
Som det här kanske 

Hmmm får se... Men ju mer jag tittar på den så är jag inte nöjd med fonten. De har inga andra fonter som passar mig heller. Det får nog trots allt bli till att  hitta en annan leverantör. Har även kollat in den här färgen men på annan SIDA (Vävda namn)



Eller vad sägs  om den här
från Mina namnband.

Eller detta från Cottontrends - En slags Disneyfont
  
Sen funderar jag att göra en egen liten "logga" med en ärta och en myra. Får jobba lite med den bilden innan jag kan visa upp den. Så det blir nog trots allt byte av "tryckare".

Ha en bra kväll, för det ska jag ha :-)

2 kommentarer:

  1. Oj, vad många olika varianter det finns. En myra som står på bakbenen och håller en ärta hade ju varit en rolig logga. Hihihi... Kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med dig. Det ska vara en liten rolig logga. Tack för tipset.

    SvaraRadera

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.