Translate

2013-11-08

Hästklänning Circus Horse

Tänk så många fina saker man kan göra genom att sy, sticka, virka eller på annat sätt "pilla ihop".

Sent i oktober fyllde en liten tjej 3 år som önskade sig "hästgrejer". Ja vad gör man då? Köper något färdigt?! Gör något själv?! Hmmm... Funderade och funderade igen. Tänkte att jag kanske skulle våga mig på att sy en sådan till den där lilla damen. Men man vet ju aldrig om det kommer till belåtenhet. Jag grunnade vidare och tre dagar innan hennes födelsedag skred jag till verket. 


Skrev i ett tidigare inlägg om Circus Horse dvs  "Hästklänningen" som jag såg i Ottobre. Se nedan.

Här kommer bilder på min Circus Horse: 
Detalj från Circus Horse  

Slutresultatet ser ut så här:




Den blev godkänd. Nu har jag fått en beställning från storasyster som vill en likadan i cerise. Lillasyster vill ha en Pippiklänning eftersom storasyster redan har fått en. Det blir till att sy en sådan också.
Nedan hittar du Ottobre Designs Circus Horse 

 Ha det bra för det har jag :-)

2 kommentarer:

  1. Hääääst skrek ju M när hon såg klänningen & syster L ville ha likadan så nöjda kunder har du ju i alla fall. :-D Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får den storasyster snart en hästklänning också :-)

      Radera

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.