Translate

2016-02-28

Kalas hos en Ettåring

Grattis... 
Ett år går fort och lilltjejen har redan fyllt ett år.  


Inför kalaset sydde jag några plagg. Tänkte att jag syr i flera olika storlekar. Då finns det lite hemsytt att växa in iFick bland annat för mig att sy en klänning i vanligt vävt tyg. 
Den här modellen heter Autumn Roses med mönster ur Ottobre Design 6/2013. Du hittar tidningen här


 Fodret är sytt  
 Sidorna ska sys 
 Då ska jag bara sy i en dragkedja

 Klar ! 

 Inför det här "syandet" skar jag ut alla plagg vid ett tillfälle. Skar även ut alla snedremsor direkt -  Det är ganska lätt att göra det med trikå. 

Det känns gott när allt är klart - då kan man fokusera på att bara sy. Får visa de andra plaggen vid annat tillfälle. 

Tygerna har jag köpt både på Skroten i Kinna och på Tygladan i Vänersborg. Tyget till klänningen kommer från Vänersborg.


För ett tag sedan fick jag förresten vara med i en flytt till ett fantastiskt fint hus. Våren hade nog trots allt kommit till Skåne. Det såldes bland annat penséer utanför affären.  

 Nu längtar jag efter ljus och värme


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.