Translate

2013-08-15

SWAP 2013

Vad är det?

Jo det kan jag berätta. Det är en förkortning: Sewing with a plan Jag har gått med i en "sy-grupp" på Facebook - Ska väl mest ses som en inspirationsgrupp och nu har vi satt upp ett mål att sy en höstgarderob bestående av 4-5 olika plagg.

Grunden för en SWAP är att sy en basgarderob för varje årstid, dvs avsevärt fler plagg. Men nu ska här göras en plan som ska vara klar till vecka 33. Planen ska visa vilka plagg du tänker sy samt färg/tyg.  Plaggen ska sys och visas vecka 40. Här får man inte ha andra intressen.

Ska sägas att det är inte blodigt allvar - vi ska inte vinna något mer än att sy kläder till oss själva.
Exempel på mini-kollektionen kan se ut enligt följande:

  • 1 kavaj/kofta/ytterplagg (bas eller accent)
  • 1 underdelar – byxa/kjol (bas)
  • 2 överdelar – blus/topp (1 bas och 1 accent)
  • 2 utanpå överdel – kofta/tröja/väst (1 bas och 1 accent)
Man ska välja max fyra färger, två neutrala basfärger (en mörkare och en ljusare) och två accent färger.
  
Men vi får väl se vad det blir av det hela. Men nu har jag i vart fall påbörjat en plan. Så här ser mina tyger ut:


Ha en bra dag för det ska jag ha :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.