Translate

2013-08-09

Sytt till Myran

Det var länge sedan jag sydde i trikå.

Men av någon anledning gav jag mig på detta. Orsaken föll sig naturligt då en liten Myra var på gång. Men det har även sytts lite annat.
Först fick Myran ett Babynest  med önskemål i blått med stjärnor och så fick det bli.
Om jag ska sy ett sådant igen tänker jag fylla det med vanlig vadd i rullen runtom. Nu fyllde jag den med en sk rullvadd. Jag tittade på olika beskrivningar på nätet. Tyckte de såg små ut och både breddade och förlängde något. Men jag sydde och lade dit lilla dockan á lá 6 månader.


Sen kom ju den där lilla Myran ut till världen och då behövde gossebarnet lite kläder. 
Brukar köpa tyger när jag stöter på något intressant. I försomras laddade jag med olika trikåer. Det blev till att sy upp  olika matchande set med små mössor, tröjor och byxor.



När "Myrans" mamma såg "grodantyget" beställde hon en snuttefilt.  Självklart fick det bli en liten sådan 50* 50 cm och endast en enkel kantning. Men nu hade jag nog sytt för mycket och intensivt. Hur i herrans namn kunde jag sy in nålar i snuttefilten. Det var ju ingen nålmatta som skulle sys som till värsta fakiren :-) Myran har nu blivit hela två månader. Nedan ligger han med sin snutte hela sju dagar. Tyget är för övrigt Happy Frogs.      
 
Det är som det sägs
Tiden går fort Njut av den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.