Translate

2013-10-22

SWAP-Kjol och annat smått och gott

I helgen sydde jag färdigt en av mina plagg i SWAPen. Det blev en svart jeanskjol med rosa sömmar.
Modellen kommer från Ottobre Design höst/vinter 2012 och mönster nummer 12. Otto är min favorittidning med mönster, just nu. Kolla in bilderna på min kjol här nedan:

 Jag testade att försöka ta foto på mig själv i kjolen... Det blev suddigt. Men jag fick alltså tillfälle att testa självutlösaren. Får testa den lite mer framöver.
Det här blir en perfekt jobbkjol av den enkla anledningen att den har stora fickor och jag kan sätta fast mina nycklar i nyckelringen.

Ottobre Design nr 3 2013
I helgen passade jag på att sy ihop några byxor i storlek 68 cl. Helt korrekt - det är inte till mig. Även detta mönster kommer från Ottobre design 3 2013. Jaaa du har troligen sett brallan tidigare. Okej då sydde även färdigt en liten mössa också.






Men brallorna och mössan då - jaaa de kommer här - Hoppas någon blir nöjd och glad:  



Det var allt jag hann med i helgen. Jo jag kollade på ett mönster - en flicklänning med en häst på. Får se hur det blir med det. Men gullig är den.

Kolla in "Welcome to the circus" här ska du se. Den lilla hästklänningen hittar du på sidan 5.


För övrigt kollade jag på olika hästar. Inte riktiga hästar utan mer leksakshästar. Då upptäckte jag att det finns riktigt stora "gunghästar". Någon kallade dem för "Walking horses". Där behövdes varken el eller batterier för att få leksakshästen att gå. Det räckte med vanlig människokraft. Jag hade då aldrig sett något liknande tidigare. Kolla in deras hemsidor inklusive filmer här eller här vettja.

Ha en bra dag för det ska jag ha :-)

1 kommentar:

  1. Vi är supernöjda med alla fian kläder Viggo får! :-) Du är bäst!
    Puss kram <3

    SvaraRadera

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.