Translate

2013-10-12

Brallor till liten kille

Då har jag sytt två par små brallor till en liten kille. Han får vänta lite innan han kan ha dem - dem är lite för stora.
Kolla in bilden:


Mönstret kommer från Ottobre Design. Jag har sytt modellen tidigare men då i minsta storleken. Men nu behövde jag större storlekar. Mor hans tycker om modellen och hon fick i uppgift att ritade ut mönstret.
Som sagt Bra modell och dessutom finns den i många storlekar (56-92 cl).

Killen mamma har valt tyg. Så nu hoppas vi att de kommer väl tillpass.
Tyget med elefanterna inköptes på Skroten i Kinna. Det gröna velourtyget köptes på Furulunds i Borås. 


Så var det lite väder också Vilka höstdagar!!! Vi har ju fått helt underbara dagar. Då menar jag blå himmel och helt fantastisk färgprakt. Som vanligt har jag svårt att låta bli att fotografera.  Kolla in här:

För dig som är sugen på att göra rosor av Lönnlöven Kolla in här
eller på den här sidan som även har en film att titta på. Du kan själv välja att göra en bukett eller som jag såg på en annan sida... formad som en hjärtkrans. 
Ha en bra dag för det ska jag ha :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.