Translate

2013-12-25

Julklappar till småflickor

Ja då har man firat ytterligare en jul. Den kan ju vara alldeles fruktansvärt långtråkig och dötrist, och tråkig och …. alldeles underbar. Jaaa jag har haft en helt underbar julafton tillsammans med familjen med sedvanlig julklappsutdelning, mys och god mat.

Nu när julklapparna är utdelade kan jag visa dem här.
Det blev  bland annat några klänningar till små tjejerna och någon dregglis till en liten kille.
Denna gången sydde jag dregglisen med tre lager tyg. Ett finare trikåtyg ytterst/utåt och mellan med ett fleecetyg och bakre tyget är ett frottétyg. Allt för att suga upp allt dreggel :-) Men det går lika bra att vända på den så baksidan så att säga kommer fram.

Flickorna fick klänningar i grönt, svart och lila och rosa velour. Ja inte alla färger samtidigt, men du får kolla in nedan. Ena tjejen säger "Ja illar grönt". "Det gör inte jag" svarar den andra. För hon tycker om rött, lila och rosa.
Önskar er alla en fortsatt God Jul och passa på att njut för det ska jag göra :-)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.