Translate

2013-12-23

God Jul

Det är en helt underbar tid, trots mörkret. och viss stressnivå. 


Då får man försöka att "trösta" sig själv med något roligt. exempelvis så som att sy. Häromdagen köpte jag nya tyger. lite velour i lila och svart. Ska bli julklappar. Tog med mig lite jersey i blått, vitt och blått. Det går alltid åt.


Men nu för tiden kollar jag in min egna önskelista och hur jag kan komplimentera mina maskiner med olika pressarfötter och diverse andra attiraljer såsom ex kantbandsvikare. För den oinvigde handlar det om en apparat som monteras på min täcksömsmaskin och därefter kan jag sy på (kanta) band runt plaggen.  Klicka på länken ovan så ser du vad jag menar. 



Till det önskar jag mig en Fållguide och Clear view. Dvs en "Apparat" som håller en konstant bredd och syr snygga fållar Samt en genomskinlig pressarfot. 
Det blir riktigt fint och proffsigt när det är klart. Får väl önska mig en i julklapp. 



Hur som helst. Nu är det jul pyntat här hemma och julklapparna står så fint under granen. Hoppas de kommer till användning och blir omtyckta. Vad gäller min önskelista så får jag nog göra det inköpet själv.


Kolla in har till och med lagt ned  "raggarslangen" runt golvlisten... Blev lite go känsla.  




Men nu vänder det och går mot ljusare tider.
Önskar nu er alla en God Jul

Ha det bra för det ska jag ha :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.