Translate

2014-07-12

Flickklänningar och Brallor Summer Sea

Det är roligt att bandkanta  

Tänk att det är så roligt att bandkanta när det funkar. Då har jag lust att bandkanta allt jag ser och hittar. Nu har jag justerat ytterligare, vilket bidrog till att jag syr längre ut på kanten. Det var helt okej tidigare också, men blir trots allt lite snyggare. Kolla in här:


Här har jag kommit till skott med klänningarna till en liten flicka som har storlek 76/80. Men jag har dragit på lite till på några av plaggen. Mönstret kommer från Ottobre design 1/2014 

Frågade pappan innan jag sydde om det fanns någon speciell stil...ex marint, mycket rosa/rött, blandade starka färger eller en helt annan stil. Ja man vet ju inte.
Men det lät inte så vilket bidrog till att jag tog de tygerna jag hade hemma och sydde i någon slags "mellanvariantdesign". Inte för marint (blått/rött/randigt/stjärnor) - rosa/rött - eller för "skrikigt" och absolut inget digitalt.

Det fick bli det kända tyget Flugsvampar på grön botten, Rosa Hello Kitty med svart kant och så lilla prickiga Hunden i lila samt några limegröna prickar, stjärnor och elefanten.
Byxmönstret kommer från Ottobre Design. 3/2013 Jag vet inte hur många sådana brallor jag har sytt. Många är dem och Summer Sea kan rekommenderas. Här har jag sytt dem med olika slags muddar och midja. 
De jag kallar enkla muddar och de som jag har dubblat - de blir snyggare vid uppvik. Jag har förlängd mudden, vilket bidrar till god växtmån.
Midjan är sydd utan resår på alla eftersom de brukar smita åt på ett bra sätt.
  
Till det fick det bli flera dregglisar, eftersom det snart kommer tände. Då vet vi vad som händer. dessa är sydda efter eget mönster med frotté på baksidan. 

Tänkte att plaggen kan användas ihop eller med andra plagg som ex en enkelfärgad body eller vanliga köpeleggings. 
Ska passa på att säga att de lila leggingsen nedan är från Lindex. Sömmen på benen hade gått upp och jag kantade dem med vit tråd. 


Jag passade på att namna klänningarna direkt med min Dymo LetraTag. Den är väldigt praktisk. Färdigt och klart. 
  
Lila - Grönt= Lika med gammal Färjestadvarning. 

Nu hoppas jag de blir omtyckta och framför allt använda. Men till nästa gång får det bli lite mera rosa. Tror bestämt att pappa hennes har bestämt sig nu. 
Njut av sommaren - ljuset och värmen, för det gör jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.