Translate

2014-08-13

Förskoleplagg


Tischa och bralla   

Hösten närmar sig eller snarare Sommaren närmar sig ett slut för denna gången. Ja tänk att den kom fram till slut.  - Solen alltså. Vi fick så mycket att vi höll på att storkna. Det var så varmt på natten att vi inte kunde sova .Men så många gånger vi kunde sola, badaoch bara sitta i skuggan och njuta. 

En liten kille börjar förskolan i höst. Han växer så det knakar. Då behövs det nya plagg. Hans mamma och pappa har redan handlat massa kläder.Men här kommer ett litet tillägg. 
Det är så gulligt med den där lilla delen där bak på brallan. Mönstret på T-shirten och brallan kommer från  Ottobre Design 
Brallan är en kombination av Summer Sea och Little Houses. Dem har jag sytt i massor. Men nu är det nog sista paren till denne lille ungen. 
T-shirten klippte jag först ut som ett linne. Du har sett dem förut på bloggen. Fick bara göra en ärm och klippa ur för den på linnet. Brallan har jag sytt massa gånger tidigare. Har du sett den förut ?! 

Kolla in så här fick det bli denna gång:
 T-Shirt med ursprung i ett Linne. Detta är framsidan och nedan baksidan 






Mamman beställde en liten snuttis som ska kunna användas på dagis. Jaa vad gör man då? Syr en alltså: Namnad liten snuttis till en liten Viggo.


Har satt på namnlappen på motsatt sida av "Lilla Ärtan- namlappen". Du kan se hur det sticker ut lite svart tråd. 

Hmm jag tror bestämt att Viggos mamma tycker om det marina temat 

Njut av livet - för det gör jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.