Translate

2014-10-05

Sensommaren dröjer sig kvar

Det är helt underbart - Ljuvliga tid
Här har det sytts både smått och lite större. Här ser du en del alster.

En mamma blev så sugen på en döskallemössa då hennes lilla dotter fick en. Så då sydde jag upp en till "Lilla Mamma" av "resterna". Blev en skarv mitt på men den får ju duga. Mössan fick hon i födelsedagspresent. 


Grattis till den lilla mamman 
 

Om du tittar noga ser du de nya namnlapparna. Beställde dem från IKast Etikett eller Labelyourself.com Hade fått rabatt och dem är snabba till ett bra pris.  

Men jag har inte berättat Surprise!!! Jag har besökt tygaffärer. Först Furulunds Där fick jag tag på kjoltyger och foder. Får visa modellerna framöver. De ska ingå i min vinterSWAP. 


Så har jag självklart besökt Skroten i Kinna. Jag behövde ingenting - följde ju bara med som resekamrat. Maja skulle ha lite tyg till julpynt. Kolla in hennes varuvagn. Hon fick inspiration ur boken Julstämning hos Tilda. 
   Du kan provläsa boken här. Kolla in så kan du läsa mer på Tildabloggen




Vi traskade runt och kollade väldigt grundligt på det mesta i två och en halv timma. Har aldrig varit där så länge någon gång. De stänger sex och vi kom ut halv sju. 
Här får du några interiörbilder från Skroten: 



 Trikålagret

 Och så har vi bäddset och kuddar 


Här har vi fra deras REA-lager 
Men också frotté och fleece. Tyvärr fanns ingen frotté som jag ville ha. 
Tror visst det var någon somm fick ont i fötterna :-) fniss

Här har vi färglada vävda tyger.
  På mottsatta sidan har vi gardintyger. 
  Men långt ifrån allt fotograferades. Det är värt ett besök. 


Det här fick jag med mig hem. Det här blir till min SWAP. Vinter eller vår. Vi får se... 
  
                         Och så några 5 kr dragkedjor. 
  
Lite trikåer ... 

Det var kul att kolla igenom deras olika lager så nogsamt inklusive mattor. Gardintyget kostade 39 kr meter likaså den gröna enfärgade trikå. Annars gick de på mellan 79 - 119 kr metern. 
Eldorado för den sysugna och framför allt nästan inget folk alls. 
Men nu har jag inte visat mitt inköp från Syaffären i Borås... Det får vi ta en annan gång. 


Njut av Sylivet för det gör jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.