Translate

2014-12-31

Lilla ÄrtanLeverans

Då har man levererat 
Lite plagg. 
Fick en förfrågan för ett tag sedan om jag kunde sy ett par byxor och tröja av lite av olika trikåtyger. Tyckte det var ganska mycket tyg så jag tyckte nog att det nog kunde bli mer än ett set. 

Det blev hela fyra tröjor, tre par brallor och en dubbelmössa. En tröja och mössa syddes av restbitar. Jag lade till en röd interlock till brallan. Modellerna kom från Ottobre Design. Tog en byxa som är lite mer baggy - likaså mössan. Sydde på förlängd mudd för att få växtmån. Nu hoppas jag bara att killen i fråga som skulle få plaggen liksom mormor blev nöjd.
Kolla in vad det blev. 
Alla delarna det blev av tygerna. Som för övrigt hade köpts in på Skroten.
4 tröjor. En vändbar mössa och 3 par brallor.
Brallorna baktill


De tre Tröjorna  

Den fjärde tröjan av spillbitarna och en vändbar mössa - likaså den av "spillet"

Tröja och mössa av spillbitar - Baktill/Andra sidan

Mössan 
Har som du säkert då förstår haft fullt upp den senaste tiden med att sy...

Skulle bla sy klart min SWAP och några andra plagg till småttingar

Jo men sen sydde jag kläder till två små porslinsdockor. Ni vet sådana som var så populära någon gång på 90-talet. Dessa två stod gömda i en hylla. Fick inspiration genom en bild jag såg på nätet - En "Lucia-docka". 

Plockade fram vitt tyg. Rött och grönt band samt två stycken batteridrivna ljusslingor. Det senare skulle bli luciakronor.
Visst ser de lite kitschiga ut - Lagom mycket för att en 4-åring och 6- åring att leka med. Så här blev dem: 
Luciorna. Den "sittande" dockan har sitt batteri i ryggen. 
:-) fniss den vänstra dockan har bara en ögonfrans.

Flickorna som fickdockorna visste i vart fall vilken av dem de ville ha.
Så vart det ju den där SWApen. Jag har sytt massa kjolar och toppar. Nej jag sydde inte alla plaggen i planen. Men det blev ändå en del. De jag inte hann med går över till vårplanen - som för övrigt ska presenteras senast vecka 4 2015. 

Har även sytt till en precis nyfödd samt en liten tjej och små flickor. Jag får visa de plaggen framöver. 

Det som är gott med den här perioden är att det vänder och blir ljusare. Visst kan man få längta lite efter ljuset och solen. 
Längtar allt liiite efter sommar och sol



Önskar nu alla ett Gott Nytt år. 
Tack för att Du har kollat in här under året. 

Njut av nya tider... 
... och Välkommen 2015
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.