Translate

2013-10-09

Höst SWAP 2013 Resultat

Here´s the result from the Swedish jury...

Tiden går fort när man har roligt... har någon sagt. Så sant. Jag har fyllt tiden med jobb, träffa familj och vänner och syandet.

För ett tag sedan gjorde jag en plan på vilka kläder jag skulle sy till mig själv nu i höst och vinter. Jaa jag gjorde en höst och vinter SWAP. (Sewing with a Plan). Så här långt har jag kommit med mina höstkläder.
 

Toppen till vänster har jag sytt efter en befintlig top. Dvs jag har ritat av en befintlig top som hängde i garderoben. Gjorde ett mönster  av den och därefter sydde jag en ny. 



Näst kommande två toppar är sprungna ur samma mönster. Det här mönstret kommer från Ottobre design nr 5 2011. Top nr 9 sidan 4.  Men jag ville ha långärmat. Så det vara att fixa till det då.  Tyget köpte jag på Skroten i Kinna respektive Ohlssons tyger i Karlstad.

Båda topparna är perfekta arbetstoppar. Så härliga och goa.


Mönstret till den Bruna kjolen med brunblommigt foder kommer från Ottobre Design nr 2 2012, men har nr 11 sidan 8. Sydde den längre än mönstret rekommenderade eftersom den ska passa mina långa spiror.     Klänningsmönstret kommer från Ottobre Design nr 5 2012 Klänning 1sidan 3. Där ser du att den är tänkt att sys i ex Linne, men jag slog till med. Det här stickade tyget. Här ska jag snart gå på lillkillens dop.        Sen var den svarta jeanskjolen med rosa foder i linning och fickor. Det är en perfekt jobbkjol för mig.  Detta mönster har jag också gjort om - Det blev för tråkigt mitt fram så jag gjorde ett blixtlås mitt fram i stället för bak. Du hittar mönstret här på Burdas hemsida
Inte så långt som jag hade tänkt, men får ändå vara nöjd. Så här ser min plan ut.
 Bara att fortsätta sy!

  Ha en bra dag för det ska jag ha :-)

Som du kan se har jag lånat bilderna från Burda Style och Ottobre Designs hemsidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.