Translate

2015-08-24

Äntligen SyTime !!!

Jooo jag har sytt hela vårterminen

men jag tänker som så att igår och definitivt idag ...

hade vi de sista soliga och varma sommardagarna. Så tänker jag !

Det innebär att jag kommer spendera mer tid inomhus och då kan jag börja sy igen. 

I somras sydde jag klart några klänningar. Men jag satt ute i det goda vädret och planerade vad jag ska sy till mig själv i höst. Den får jag visa en annan gång. Jag har passat på att tvätta massa tyger som har inköpts under vår och sommar. 
Framöver ska jag lägga en syplan till de mindre. Det är viktigt att planera eftersom mycket ska hinnas med under hösten.Å andra sidan har jag skaffat mig massa sytid. I stort sett är redan alla julkappar klara. Jaaa det ÄR bara 4 månader dit idag. 

Under våren sydde jag på min egna syplan som nästan blev klar. Vi fick ett tillskott i familjen - den lilla flickan krävde sitt. Jaa så har vi de tre andra "små". 

Tänk jag har levererat en symaskin till en liten men väldigt duktig sömmerska - endast fyllda 7 år. Det får jag också visa framöver. 

Här kommer i vart fall en liten sammanställning av vårens babyplagg. Håll tillgodo.
De andra visas vid annat tillfälle
 En rosa liten klänning kan komma till användning en varm sommardag

 Här har vi familjens sötnos 
i liten hemmasydd klänning och rosa bandkantad filt i samma tyg som klänningen

 "Rynk i baken- byxor"

Ett set med Katten

 
Självklart ett större set i det fräscha gröna

Blommigt - Sydde även klänning i detta tyg

 
Lite mer rosa


 
Tänk dessa växte hon ur omgående :-) 
Får sy nya till nästa sommar

De röda 

 
Knepig modell på bodyn. När det är kallt vill man ta på en byxa. Dock svårt över en kjol.

 
Gosar med mamma. Här ser du klänningen 


Bullkläder syddes till en liten kille. 

Jo jag måste ju säga - Ytterligare ett Hösttecken har anlänt... Nej... Jag pratar inte om IKEA Katalogen.. Nej nej... Jag pratar om Stoff& Stils Utskick
 Ha en God Sensommar...för det ska jag ha 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.