Translate

2015-11-08

DöSkalleKlänning Grattis till 5-årig tjej

lagom till Halloween...  

Eller snarare lagom till en födelsedag då en liten tjej fyllde fem år. 

För ett tag sedan fick jag en förfrågan att sy en klänning. Fyraåringen ville ha en kortärmad klänning i döskalletyget. 

Neeej nej sa hennes mamma - vi går mot kallare tider - det blir inget med det. Det är okej i döskalletyget men långärmat. 


Så fick det bli !!! 

Nu kunde jag se att jag troligen inte skulle ha tillräckligt med döskalletyg till en långärmad klänning. Det tyget köpte jag för övrigt på Tygladan i Vänersborg. Finns troligen inte kvar längre - det var populärt. 

Vad passar då. Jag hade kvar en lila tygbit - trikå jag hade köpt på Skroten i Kinna. 

Jag kollade in på  Ottobres hemsida efter passande klänningsmönster. Jag hittade ett i 4 2015Kolla in själva HÄR.  Du ser klänning som mönster nummer 13 i översikten här.

Tänkte att det där med fickor kan vara lite kul. Ska man fylla fem år vill man antagligen spara massa saker i sina fickor. 

Så här blev klänningen. Jag förlängde den något och klippte ut utan sömsmån på sidorna. 

Som du ser blev det vanligt lila trikåtyg till ärmar och halskant. Den ser nästan likadan ut på fram- och baksidan.



 Välkommen höst...        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.