Translate

2015-12-30

TACK för ...

 det gamla syåret 2015

Då har man sytt lite till  - Har en känsla av att jag inte har sytt särdeles mycket under året - men framför allt under hösten. Har varit annat som har "stört"... Så kan det vara ibland. 


Men när jag kollar igenom olika foton ser jag... att det trots allt har blivit en hel del... Jaa förutom det jag har visat här tidigare. Allt fotograferar jag inte heller. 

I grunden handlar det inte om att sy "Massa". Det ska vara kul att sy för mig och inte ge stress och plåga. 

Bland det sista jag sydde i år var en pläd som jag bandkantade med trikå från Andersson & Hjalmarssons i Ulricehamn. Fleecen kommer från Skroten. 
Det sista jag sydde (22/12) hamnade i en lite julklapp till en liten tjej - ett par brallor och en dregglis. Men har tyvärr ingen bild. Vi får se om Livet som Anna kanske visar en bild framöver. 

 

A&H i Ulricehamn har en del blandat och fint. En hel del ekologisk trikå. Fick med massa dragkedjor förutom tyg. 


Jag har "lappat och lagat" flera leggings under året. Ja i vart fall köpeleggingsen. Då är det bra att ha sparat massa småtyger.


Pyjamasar har jag sytt i omgångar.  Dem finns det alltid åtgång på. 

Tyget heter Happy Horses och kommer från Poppy Europe. Inköpt på Skroten.

Det röda med prickar, det randiga och det vita med prickar har jag inhandlat på Affärn i Borås. Det blå tyget med små blommor har jag fått av en kollega. Tack Eva! Det kom till nytta. 


Så har jag sorterat massa synålar. Detta är bara en del av dem. Behövde framför allt lägga EL nålarna för sig och stretch i en hög och slutligen de "vanliga" i en hög. Till detta behövde jag sortera redan använda. De är smart att veta vilka nålar som hör till de olika maskinerna.  


Till detta har jag sorterat tyger. Tro mig - Det kan ju bli rörigt,dammigt och stökigt i ett syrum. När jag har besökt Skroten har jag bett om tomma "tygrullar". Praktiskt att rulla upp tyget på hemma - Speciellt om jag har köpt med flera meter. 
I sensomras tvättade jag alla otvättade tyger. Därefter sorterades allt in i hyllorna. 




Köpte på mig nya mönster i butiken intill Skene/Kinna. De har fra garn i massor, hemmatextilier, sybehör och gamla mönster till utförsäljning á 20 kr/st. Mönster från Neue ModeStil, Avantgarde eller Young collection. Ibland har jag hittat en del där - billiga basicmönster. 

 Har redan börjat att testsy klänning A. Här är kragen. 



 
 Detta är axplock av allt som har sytts. Har ju redan planer för våren 2016. Ska sy klänningar till små tjejer. Så får det bli några till mig själv. 

Nu får vi trots allt avvakta och se vad 2016 för med sig. 
TACK för att du har tittat in här. 

 TACK 2015 - Gott Nytt SyÅr 2016  
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar.